کم‌خونی یکی از بیماری‌های شایع در کودکان اهدای اعضای نوجوان مرگ‌مغزی در مشهد، نجات‌بخش زندگی ۷ بیمار شد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | لحظه پیداکردن دو جان‌باخته سیلاب در پل انقلاب مشهد فوت دو شهروند در آب‌گرفتگی میدان انقلاب مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم اورژانس مشهد: ۱۳ شهروند در پی جاری شدن سیلاب مصدوم شدند رئیس سازمان حج: زمان ثبت‌نام عمره هنوز معلوم نیست | پیشاپیش عذرخواهی می‌کنیم! ۸ راهکار برای مقابله با سختی‌های زندگی دیوان عدالت هم شکایت بازنشستگان در مورد افزایش مستمری‌ها را رد کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهترین رژیم غذایی برای آرتریت یا التهاب مفاصل کدام است؟ بهترین شیوه تربیتی برای مقابله با فحاشی کودکان پیامدهای استفاده از تلفن همراه در سلامت کودکان مستمری فروردین‌ماه مددجویان سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود بدهی آموزش‌وپرورش به فرهنگیان بابت پاداش پایان‌خدمت ۱۴۰۲ | معوقاتی که تا اسفند پارسال تسویه شد چطور کار و زندگی مان را از هم جدا کنیم؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (چهارشنبه ٢۶ اردیبهشت ١۴٠٣) | تداوم بارش باران و هوای خنک تا اواسط هفته آینده نشست بررسی راهکار‌های کسب مرجعیت علمی، فناوری و نوآوری در مشهد برگزار شد طوفان با سرعت ۹۰ کیلومتر برساعت سبزوار را درنوردید (۲۶ اردیبهشت) + فیلم از شر دبش تا شهر دبش!
سرخط خبرها

سلحشوران گمنام خلیج‌فارس | نگاهی به تاریخ شکل‌گیری «روز ملی خلیج‌فارس»

  • کد خبر: ۲۲۴۹۲۶
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
سلحشوران گمنام خلیج‌فارس | نگاهی به تاریخ شکل‌گیری «روز ملی خلیج‌فارس»
فعال حوزه گردشگری گفت: دهم جمادی‌الآخر ۱۰۳۱ ه.ق برابر با ۲۰ آوریل ۱۶۲۲ پرچم کشور‌های استعماری پرتغال، هلند و انگلستان پس از ۱۱۷ سال تسلط آنان بر اقوام مظلوم حوضه خلیج‌فارس فرو افتاد و پرچم ایران برافراشته شد.

به گزارش شهرآرانیوز، دهم جمادی الآخر ۱۰۳۱ ه.ق برابر با ۲۰ آوریل ۱۶۲۲ پرچم کشور‌های استعماری پرتغال،  هلند و انگلستان پس از ۱۱۷ سال تسلط آنان بر اقوام مظلوم حوضه خلیج‌فارس فرو افتاد و پرچم ایران برافراشته شد. هزار آفرین بر امام‌قلی‌خان، سردار رشید ایرانی، و هم‌رزمان و لشکر مردمی‌اش.

تقریباً راندن استعمارگران با آن امکانات عظیم، توسط ایرانیان کاری بسیار دشوار به نظر می‌رسید، اما آنچه در تمام حرکت‌های مردمی و مقاومتی ایران به چشم می‌خورد، غیرت ایرانی، وطن‌دوستی و نه‌گفتن به ظلم‌ و ستم است.

فعال حوزه فرهنگی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با بیان این مطلب به بهانه بزرگداشت روز ملی خلیج‌فارس و سلحشوران گمنام این عرصه تصریح کرد: امام‌قلی‌خان فرزند الله‌وردی‌خان حاکم فارس بود که به دستور شاه عباس صفوی برای رهایی مردم از ظلم طاقت‌فرسای پرتغالی‌ها، هلندی‌ها و انگلیس‌ها با لشکرش و کمک‌های مردمی، اجانب را در جنگی نابرابر شکست داد و آنان را علاوه بر هرمز از مسقط و عمان و خلیج‌فارس هم بیرون راند. وی پس از فتح این منطقه به ترویج شرع مبین و تکریم اصحاب فضل و دانش پرداخت و منشأ خدمات ماندگار در حوزه میراث شد.

حسین رضایی در ادامه گفت: به پاس خدمات این شهید بزرگوار و هزاران شهیدی که در راه وطن و نجات آبراه خلیج‌فارس به شهادت رسیدند، شورای عالی انقلاب فرهنگی درسال ۱۳۸۴ طی مصوبه‌ای که به تصویب دولت هم رسید دهم اردیبهشت را «روز ملی خلیج‌فارس» نام‌گذاری کرد.

به گفته وی، البته فتنه استعمارگران خاتمه نیافت و سِر چارلز بلگریو در مقاله‌ای، نامی جعلی برای خلیج‌فارس انتخاب کرد و عبدالکریم قاسم عراقی و عبدالناصر مصری در سخنرانی‌های خود از این نام حمایت کردند ولی راه به جایی نبردند.  



این آبراه که سومین خلیج بزرگ دنیاست ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مساحت دارد که ۱۴ جزیره استراتژیک را در خود جا داده و تاکنون چهار بار از هجوم بیگانگان در امان مانده و مردم بوشهر چون پاره تن خود از آن حراست می‌کنند.  

این نویسنده یادآور شد: در حراست و نگهداری این آبراه در دفع تجاوز به اسامی بزرگ دیگری مثل «میرمهنا» که قشون هلندی را از خارک بیرون کرد، سرداران نادرشاه افشار، رئیسعلی دلواری، باقرخان تنگستانی، و فرزندش احمدخان و نیز صولت دوله برمی‌خوریم و در این میان شهدایی چون شهید نادر مهدوی، غلام‌حسین توسلی، بیژن گرد، نصرالله شفیعی، آبسالانی، محمدیها و مجید مبارکی که در نبرد با بالگرد‌های آمریکایی شرکت داشتند و ۱۶ مهر ۱۳۶۶ را جاودانه کردند، کم نیستند. 

به گفته این فعال حوزه گردشگری، بدیهی است که این‌‌ها هویت ملی ما را به پشتوانه روحانیونی مثل آیت‌الله حسن آل‌عصفور، آیت‌الله بلادی بوشهری، سید مرتضی علم‌الهدی، اهری و شیخ محمدحسن برازجانی به دشمنان شناساندند؛ روحانیتی که امروز به پشتوانه همین ملت، عملیات وعده صادق را به دشمنان نشان می‌دهد. دنیا بداند امروز این آبراه توسط سلحشورانی گمنام حفاظت می‌شود که نمی‌گذارند خون هزاران شهید و غواص پایمال شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->